شاید تا به حال تجربه خریدی لذت ‌بخش از پاساژ‌های مرکز شهر و یا بین‌شهری را داشته‌اید. تصور کنید که چقدر خوب می‌شد اگر این پاساژ‌ها به شکل اینترنتی نیز در دسترس بودند. امروزه با به وجود آمدن بستر‌هایی(پلتفرم) به نام پاساژ اینترنتی این یک آرزوی دست نیافتنی نیست. این مدل بسترها فضایی برای دیده شدن هر‌چه بهتر افراد یا کسب‌وکار‌ها در اینترنت است.

پاساژ اینترنتی چیست؟

همان طور که گفته شد پاساژ اینترنتی نوعی پلتفرم است و در دسته بازاریابی معرف قرار می‌گیرد. اگر به طور دقیق بخواهیم مفهوم پاساژ اینترنتی را توضیح دهیم یکی از پاساژ‌های مشهور تهران که تا به حال حداقل یکبار از آن دیدن کرده‌اید را در نظر بگیرید. این پاساژ‌ها از مغازه‌ها یا به اصطلاح غرفه‌های مختلف تشکیل شده‌اند. در هر غرفه اجناس خاصی به فروش می‌رسند و شما می‌توانید با ورود به هرکدام خرید دلخواهتان را انجام دهید. حال فرض کنید یک پلتفرم یا فضایی در اینترنت شکل بگیرد که معرف آن در جهان بیرون و خارج از اینترنت همان پاساژ مشهور مورد نظر باشد.

حتما تا به حال با فروشگاه‌های اینترنتی مختلف آشنایی کم یا زیادی داشته‌اید. حال فرض کنید درون این پلتفرم به تعداد غرفه‌های پاساژ مورد نظر فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد. به پلتفرم یا فضای اینترنتی مورد نظر که رابطی است میان مشتری و تامین‌کننده محصولات مختلف پاساژ اینترنتی می‌گویند. در واقع هر مزیتی که برای فروشگاه‌های اینترنتی متصورید در پاساژ اینترنتی نیز وجود دارد با این تفاوت که در اینجا شما با تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی مواجه هستید که دست شما را در انتخاب کردن محصول مورد نظر بسیار بازتر می‌گذارد. در مورد مزیت‌های پاساژ اینترنتی به طور کامل صحبت خواهیم کرد اما مهم‌ترین مزیتی که این پلتفرم‌ها دارند این است که شما می‌توانید در صورتی که علاقه‌مند به دیدن محصول قبل از خرید آن هستید، به فروشگاه مورد نظر در سطح شهر رفته و محصول را از نزدیک ببینید.

مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان چیست؟

حال که با مفهوم پاساژ اینترنتی آشنا شدید به مزیت‌های این نوع پلتفرم‌ها اشاره‌ای کامل خواهیم کرد. پس از مطالعه این مزیت‌ها متوجه خواهید شد که چرا می‌توانید با استفاده از پاساژ اینترنتی، هم لذت خرید حضوری و هم لذت خرید اینترنتی را تجربه کنید. این مزیت‌ها به قرار زیر هستند:

امکان بازدید از محصول به صورت حضوری

مهم‌ترین مزیتی که پاساژ اینترنتی نسبت به فروشگاه اینترنتی و خرید آفلاین یا حضوری دارد این است که هردو میل به خرید حضوری و اینترنتی شما را همزمان ارضا می‌کند. همان‌طور که مثال زدیم شاید شما نیمه شب هوس خرید محضولی که به تازگی با آن آشنا شده‌اید به سرتان بزند. شما می‌توانید با مراجعه به پاساژ اینترنتی با یک جستجوی ساده نسبت به قیمت و نظرات کاربرانی که آن محصول را خریداری کرده‌اند آشنا شوید. اگر نسبت به ارسال محصول خود عجله داشته باشید یا به هر دلیل دیگر، تمایل به خروج از منزل نداشته باشید می‌توانید با پرداخت کردن پول محصول نسبت به دریافت هر چه سریعتر آن اقدام کنید. ولی اگر دوست داشته باشید که قبل از خرید محصول آن را از نزدیک ببینید می‌توانید، به فروشگاه مورد نظر در سطح شهر رفته و آن را از نزدیک ببینید تا لذت خرید اینترنتی و حضوری را به صورت همزمان تجربه کنید.

تنوع بالاتر محصولات نسبت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی معمولا از تنوع محصولات بسیار بالایی برخوردار هستند. حالا فرض کنید به تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی به طور همزمان دسترسی داشته باشید. تنوع محصولات به طرز خارق‌العاده‌ای رشد خواهد کرد. دیگر نیازی نیست مثلا برای خرید لوازم آرایشی و خرید لوازم دیجیتال به طور همزمان از دو نوع وبسایت فروشگاهی استفاده کنید. به سادگی می‌توانید با یک جستجوی ساده محصولات مورد نیاز خود را از طریق پاساژ اینترنتی تهیه کنید

قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر

بیایید به این مساله هم از دید مشتری و هم از دید فروشنده نگاه کنیم. فروشنده با استفاده از پلتفرم پاساژ اینترنتی با ارائه محصول خود به صورت اینترنتی می‌تواند فروش خود را بالا ببرد. در تییجه با سیاست‌گذاری‌های مناسب قیمتی می‌تواند کمی از حاشیه سود خود کم کند تا از طریق فروش بیشتر این کاهش حاشیه سود را نه تنها جبران کند بلکه سود بیشتری نسبت به زمانی که به قیمت بالاتری محصولات خود را عرضه می‌کرد به دست بیاورد. این یک بازی برد – برد است. چرا که هم مشتری‌ها از طریق کاهش قیمت منتفع می‌شوند و هم فروشنده. از طرفی بار تبلیغات دیگر بر دوش فروشنده نیست.

گردانندگان پاساژ اینترنتی سعی می‌کنند با تبلیغات مناسب، مشتری‌ها بیشتری به سایت هدایت کنند. در نتیجه هزینه‌های فروشنده کم شده و او می‌تواند نسبت به کاهش قیمت محصولات خود و کسب فروش بیشتر اقدام کند. آخرین مساله‌ای که باعث مقرون به صرفه‌تر بودن خرید نرم افزار پاساژ اینترنتی می‌شود این است که دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های رفت و آمد به نقاط مختلف شهر و حمل و نقل محصول خود در صورت حجیم بودن آن ندارید. پس یکی دیگر از مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان مقرون به صرفه بودن قیمت محصولات است.

آسان شدن فرآیند خرید

اگر آدمی هستیدک از شلوغی‌های مرکز شهر بیزار است، پاساژ اینترنتی یک گزینه مناسب برای شماست. به راحتی می‌توانید، محصول مورد نظر را جستجو کنید، پرداخت کنید و محصول مورد نظر را دریافت کنید. همچنین در صورتی که محصولات پرتکرار خرید می‌کنید، پاساژ امکاناتی نظیر در دسترس قرار دادن خریدهای تا به حال شما و آسان کردن فرآیند پرداخت در اختیارتان قرار می‌دهد.

توانایی مقایسه کردن محصولات و فروشگاه‌ها

در این بخش می‌خواهیم در مورد دو مزیت مهم دیگر که دومی مختص پاساژ اینترنتی است صحبت کنیم. مزیت اول این است که می‌توانید با سر زدن به فروشگاه مورد نظر خود محصولات مختلف آن را با هم مقایسه کنید، نگاهی به قیمت‌ها و برندهای مختلف بیاندازید و از نظرات کاربران نسبت به هر محصول مطلع شوید. اما این تمام ماجرا نیست. شما یک امکان مقایسه‌ای مهم دیگر نیز دارید؛ اینکه می‌توانید با مقایسه فروشگاه‌های مختلف و خواندن نظرات کاربران در مورد هر یک از فروشگاه‌ها، بهترین فروشگاه را از لحاظ قیمت و ارائه خدمات انتخاب کنید و نسبت به داشتن تجربه یک خرید لذت‌بخش احساس خوشایند داشته باشید. همچنین در صورتی که مایل به بازدید از محصول قبل از خرید آن هستید، می‌توانید از نزدیکترین فروشگاه‌ها به محل زندگیتان استفاده کنید.

‌کسب اطلاعات بیشتر نسبت به هر محصول و فروشگاه

کار بسیار سختی است که در یک فروشگاه آفلاین، فروشنده نسبت به تمامی محصولات اطلاعات کاملی در اختیار داشه باشد. از طرفی اگر در خرید خود فردی دقیق باشید، ممکن نیست که بتوانید، در مورد تعدا زیادی محصول از فروشنده اطلاعات کسب کنید. حتی ممکن است در انتهای دریافت اطلاعات نخواهیم محصول مورد نظر را خریداری کنیم و شاید با خود فکر کنیم که به دلیل گرفتن وقت فروشنده بیان این مساله صورت خوشی نداشته باشد. تمامی این مشکلات در پاساژ اینترنتی حل می‌شوند. به راحتی می‌توانید، با کسب اطلاعات نسبت به هر فروشگاه و هر محصول از خرید دقیق چیزی که به دنبال آن هستید مطمئن شوید.

همیشه باز بودن

تا به حال در این مقاله دوبار در مورد اتفاقی که ممکن است برای شما پیش بیاید و اینکه شاید هوس خرید محصولی نیمه شب به سرتان بزند صحبت کردیم. یکی دیگر از مزیت‌های پاساژ اینترنتی برای مشتریان همین موضوع است. مشتری می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز نسبت خرید محصول خود اقدام کند.

نتیجه

در این مقاله شما را با تعریف پاساژ اینترنتی و مزایای آن آشنا کردیم. همچنین مواردی که برای مشتریان پاساژ‌های اینترنتی مهم است را برایتان بازگو کردیم. تمامی این موارد جهت بالا بردن نرخ تبدیل ذکر شده‌اند. اما فراموش نکنید که نرخ تبدیل نباید به هدف تبدیل شود. شما باید بالا بردن رضایت مشتریان تا حد ممکن را هدف قرار دهید. هر جه مشتری‌های شما از شما راضی‌تر باشند به طبع نرخ تبدیل شما نیز افزایش خواهد یافت. از زمانی که صرف مطالعه کردن این مقاله کردید نهایت تشکر را داریم. با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در بالا بردن هرچه بیشتر رضایت شما از مطالب وبلاگ یاری کنید.

منبع: www.farapayam.com

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.